Változásbejelentő Blog

Bediktálási platformok és lehetőségek

2015. október 06. - kappi

Bár sokan vannak, akik még az ajtóra kiragasztott vagy a közös képviselőhöz bedobott cetliken tudatják a mérőórák állását, ma már ennél modernebb és kényelmesebb módszereket is kínálnak az egyes közműszolgáltatók.

A Főgáz munkatársai évente egyszer olvassák le a gázmérő állását, és a cég ez alapján számolja ki a fogyasztás átalánydíját, de lehetőség van kérni a havi bediktálást is. Ezt egy telefonos zöld számon (06-1-237-7777 vagy 06-80-405-540) lehet megtenni a nap 24 órájában, és egy automata mérőállás-rögzítő fogadja a hívást. A gázfogyasztás bediktálása mellett a 10 jegyű felhasználó azonosító számot és a gázmérők gyártási számát is meg kell adni.

Az interneten is közölni lehet a mérőóra állását, a Főgáz online ügyfélszolgálati felületén keresztül van erre lehetőség. A regisztrációhoz a felhasználó azonosító számát és a mérési pont azonosítóját kell megadni, ezek megtalálhatók mindegyik számlán.

A bediktálásra a Tigáz esetében okostelefonra fejlesztett applikáció is az ügyfelek rendelkezésére áll. A program révén könnyen nyomon követhetők a gázügyek, visszakereshetők az elmúlt hónapokban rögzített mérőállások és a számlatörtént, emellett értesítéseket lehet kérni, ha időszerű a diktálás és a befizetés. Az alkalmazással megkereshető a legközelebbi ügyfélszolgálati iroda is, vagy kérdés esetén visszahívást lehet kérni a cégtől. Akinek esetleg nincs okostelefonja, az a Tigáz honlapján regisztrálva is közölheti a mérőóra állását. A rendszer megjegyzi az azonosítási adatokat, így azokat nem kell mindig újra beírni, valamint kiszámolja, hogy mennyit kell majd fizetni. A honlapon online bankkártyás fizetési lehetőséget is biztosítanak az ügyfeleknek, e-mail-ben pedig értesítés is kérhető a diktálási időszak kezdetéről. Természetesen az éjjel-nappal hívható telefonos ügyfélszolgálaton (06-80-333-338) is be lehet diktálni a fogyasztási adatokat, a gázszámlán szereplő ügyfélazonosító, és mérőazonosító utolsó négy számjegyének megadása után.

Az E.ON is széleskörű lehetőségeket kínál fogyasztóinak. Az ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálat mellett normál díjas SMS-ben (06-30-3-444-999) is lehet rögzíteni a mérőórák állását – mindkettőhöz szükséges bepötyögni a felhasználói azonosítót és a gázmérő gyári számát. A társaság honlapján online is lehet intézni az ügyeket, köztük a mérőállás bejelentését is. Szintén a kényelmet szolgálja a mobilapplikáció, amellyel az óraállás megadása mellett lehetőség van megtekinteni és befizetni a számlákat, módosítani a havi részszámla mennyiségét, vagy akár áttérni az e-számlára.

Szintén elég a mobiltelefonra letöltött applikációt használni az Elmű/Émász ügyfeleinek. Az alkalmazással – amelyet nem a szolgáltató megbízására, hanem magánkezdeményezésre fejlesztettek – egyszerűen be lehet jelentkezni az online ügyfélszolgálatba, ahol rögzíthetők az óraállások, meg lehet tekinteni a számlatörténetet, vagy akár fizetni is lehet. Mindezt természetesen okostelefon nélkül, a világhálón is meg lehet tenni, számos más funkció mellett. A cégcsoport egyébként két applikációt is kiadott, de ezek más célra szolgálnak: az egyik segítségével be lehet jelenteni a közvilágításban észlelt hibákat, a másikkal pedig a vállalati ügyfeleik tájékozódhatnak társaságuk villamosenergia-fogyasztásáról.

Az EDF Démász honlapján is be lehet jelenteni a mérőórák állását, a regisztrációhoz többek között a fogyasztási hely azonosítója és a szerződéses folyószámlaszám megadására van szükség.

A Fővárosi Vízművek is több platformon várja a fogyasztási adatokat ügyfeleitől. A már a Google Play, az App Store és a Windows áruház kínálatában is megtalálható Otthon+ nevű ingyenes mobilapplikáció segítségével lehet megadni a mérőóra állását. A programmal lefényképezhető a mérők számlálója, visszakereshetők a korábban leolvasott mérőállások, valamint értesítés kérhető a diktálási időszak közeledtéről. Hasonlóan használható az online ügyfélszolgálat, ahol a mérőcsere időpontjának módosítására, elektronikus mérőcsere munkalapok megjelenítésére, ügyintézés kezdeményezésére és számlák megjelenítésére is lehetőség van. Aki telefonon diktálja be az adatokat, az a vezetékes számról ingyenesen hívható, a nap 24 órájában elérhető zöldszámot (06-80-200-777) keresse. A vízfogyasztási adatok bediktálásához mindössze a készülékhely azonosítóját és a vízmérő állását kell megadni az automata rendszerben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valtozasbejelento.blog.hu/api/trackback/id/tr17903352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása